
Matthew Lipman (Nova Jersey, 1923-2010) va ser un lògic, educador i professor universitari nord-americà preocupat durant la convulsa època social dels seixanta per la manca de pensament crític, de creació de qüestions filosòfiques i de judicis raonables que presentaven els seus alumnes universitaris. Es va inspirar, per desenvolupar el seu programa, en l’obra del pragmatista també nord-americà John Dewey. També, en la capacitat que tenim els humans d’admirar-nos i ser curiosos, com ens diu Aristòtil a la Metafísica, com a motor per ensenyar a pensar. L’objectiu de Lipman sempre ha estat permetre que l’alumnat —ja des de la llar d’infants— desenvolupi habilitats cognitives, atès que Lipman considerava, en la línia d’Epicur, que «la filosofia arriba a massa pocs i, fins i tot a aquests a qui arriba, sovint ho fa massa tard».
La seva obra
Pendent
Per saber-ne més:
- Assignatures de filosofia
- De diverses èpoques i d’indrets diversos
- Filosofia en català
- Temes destacats de filosofia
- Tota la llista de filòsofs i filòsofes
Autors relacionats:
- John Dewey
- Ann Margaret Sharp
Temes relacionats:
- Filosofia per a nens i nenes (P4C)
- Lògica
- Argumentació
- Metodologia filosòfica